Hoppträning fredag och söndag!

Denna vecka blev det två hoppträningar nästan i rad pga att det blev lite fel i planeringen, men Fia var lika pigg och framåt för det hon var riktigt på hugget. I fredags tränade vi för en ny tränare som heter Eva på Sollentuna ridklubb, hon var riktigt bra, ser fram emot nästa träning med henne. Började lätt med markarbete, stutts hinder med bommar emellan och på slutet en bana. Banan var ganska lång med mkt kombinationer. Fia var jätte duktig, men stannade två ggr och denna häst är så himla klok, hon stannar när hon märker att jag inte är uppmärksam på hindret, hon visar att hon inte hoppar i alla lägen utan vill jobba när ryttaren jobbar :-) Jag lär mig massor på detta och vet då när jag gör fel.

Igår hoppade vi för Ragna på Smedby som vi hoppat för några ggr, vi började med uppvärmning och sen galoppombyten. Hm nu surade Fia ihop lite när jag ställde krav på henne, jag fick ligga på med skänklarna ordentligt och rappa till med spöt så hon bytte. Haha hon tog några rejäla bocksprång men jag gav inte upp förens hon bytte. Och till slut så satt det som en smäck i vänster och höger varv, hon har ännu inte fått dit dem sista musklerna men vi jobbar på det.
Efter en väldigt jobbig uppvärmning, både för henne och mig :-) Tog vi ann bommarna och hindrerna. Hon var jätte duktig, och det sista vi gjorde var att hoppa bana på 1 meter, samt en liten omhoppningssväng. Fia var GRYM sista rundan vi hoppade allt i fint tempo och jag fick in hennes bakben bra och svängarna blev snabba, och lilla tjejen är rädd om benen så hon river ALDRIG, rundan var helt enkel en fantastisk upplevelse och jag blev så stolt över både henne och mig själv faktiskt. Jag har ju bara hoppat med ponny typ 90 cm innan jag skaffade Fia och det var 10 år sen, alltså när jag var 13 år, sen dess har jag knappt ridit något. Så dem här snart 3 månaderna har gått så himla bra och vi passar jättebra tillsammans. Jag tror att Fia och jag kommer ha roliga år framför oss, och hon är en stor del av mig nu. Jag är så glad att hon äntligen är min, min egna. 

Imorgon åker jag till Åre så då ska Jenny min medryttare ta hand om Fia några dagar, jag kommer sakna henne :-( men men jag e snart hemma igen. Lilla tjejan fick nya skor idag också, och hovslagaren sa att hon hade stått och sovit medans skorna blev påslagna.. Sööt!

Fia och jag ska börja tävla i vår också, så troligtvis blir det för Djursholms ridklubb.
Nu ska jag jobba vidare lunchen är slut!

Må gott så hörs vi snart igen!  
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0