Åre, hoppträning och girlfight


Sååååå... Nu ska jag försöka uppdatera er lite. Har haft sjukt mkt att göra på jobbet och kom hem från Åre förra veckan, därför har jag inte hunnit skriva nått. Min medryttare Jenny har haft Fia dagarna jag var i Åre och dem funkar jättebra tillsammans, Jenny är lång och når runt Fia bra och kan rida på henne i dressyren ordentligt. 

Vi hopptränade igår och Fia var som en gud, jag säger bara hon flög över 1.10 cm. Tränaren var tvungen att höja till oss för Fia brydde sig inte när hindrerna låg på 90 cm, hon rev inte men hoppade inte speciellt med någon kraft. Men så fort hon höjde då tog Fia i och flög över hinderna :0) Duktiga duktiga tjej.
Jag och Fia ska börja tävla nu, har skrivit i några tävlingar som vi ska försöka satsa på, ska bara beställa licens först, sen e det bara ut och köra. 

I lördags vart det girlfight i stallet, herregud säger jag bara!!! Jag skulle gå ut med Fia till hagen och Ida hade precis ridit på spin så hon hoppade av och skulle gå med oss till hagen, vi vet egentligen inte vad som orsakade bitchfighten men helt plötsligt står jag och Ida och drar i varsin häst. Spin och Fia står enbart på frambenen och sparkar med bakbenen mot varandra ett antal ggr innan vi får stopp på dem. Oj oj oj dem gillar inte varandra, jag säger bara STON!!! Vilka ideér ni har...... Men som tur var gick det bra och dem träffade varandra på deras mjukaste del, rumpan. 

Ikväll blir det uteritt en långtur tror jag :-) Sen kvällsfodring!

Vi hörs Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0