Helgen som gått!


Här står Fia i sin underbara fina hage tillsammans med sina hagkompisar.
Helgen har vart helt fantastisk, i lördags så red jag och Idalina ut på våra ston till en backe som kallas "dödsskallebacken". Där klättrade vi upp och ner för att få dem i träning, riktigt bra att Idalina visade mig den så vi kan rida dit fler ggr. Efter att vi klättrat tog vi några språng på gärdet, och hoppade över ett litet hinder. Fia stannade i god tid innan och visade tydligt att hon inte ville hoppa det. Men efter en titt på hindret tog vi en volt och då hoppade hon fint över det :) Duktig tjej.

I morse kl 09.30 red jag och Nina till ridhuset för att hoppträna. Fia var helt enorm, jag fick se en annan sida av henne som jag inte gjort tidigare. Hon var mycket piggare denna gång en sist vi tränade, och detta är pga att hon får i sig mer mat. Och allt eftersom så ska vi öka maten, men vi tar det lugnt i början och känner oss sakta fram. Vi hoppade stuts hinder, kombinationer, rätt uppstående, oxer och bana. Hon skötte sig helt sjukt bra, och jag blev så stolt över henne. Hon är som en taxi som inte vill sluta hoppa. Man märker att ju högre hindrerna är desto bättre hoppar Fia. Och en annan sak som gör henne till en så speciell häst är att hon hoppar även om hon kommer helt åt h*lvete fel, stort som litet, trycker av tidigt eller sent. Fia skulle passa på Stjärnornas hoppning i Globen, och om några veckor ska jag försöka ta mig till en träning för Lena (hon bestämmer hästarna till stjärnornas hoppning) så hon får se vilken underbar häst Fia är :)

Jag skulle göra allt för att köpa Fia idag, men jag måste verkligen vänta tills jag vet hur det blir med mitt jobb. Men om några veckor då vet jag mer hur mitt liv ser ut och så fort jag får klartecken på att jag får stanna på jobbet så kommer jag göra allt för att Fia ska få bli min. Jag kommer aldrig att klara av att lämna tillbaka henne, mitt liv kommer inte bli densamma. Jag vet att Linda älskar henne, men samtidigt så betyder hon så sjukt mkt för mig med.

Jag har äntligen hittat sladden till mobilen, så nu ska jag försöka lägga upp lite fler bilder!

Take Care!

Kram

Kommentarer
Postat av: Pauline

Va fin hon är:)

2009-01-13 @ 18:42:33
URL: http://pauiiee.blogg.se/
Postat av: Josefine

vad fin :)

2009-01-26 @ 16:02:20
URL: http://juisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0