Travbanan och longering!


Helgen som gått har varit helt fantastisk, jag har bara tagit det lugnt och haft det otroligt skönt. I lördags red vi till travbanan, det var snorhalt på stigen dit och Fia halkade till några gånger men det gick bra. Det var jag Ida och Ida som red iväg, när vi kom fram till travbanan mötte vi Niki och hennes kompis så totalt var vi 5 ekipage. Niki och hennes vän galopperade iväg efter en stund men vi stannade och väntade för att slippa stressa upp hästarna. Hm det gick sådär om man säger så, Fia ställde sig både på bakbenen och frambenen :-) galloperade på stället och bockade lite, haha men det gick bra. Vi galloperade några rundor och Fia var riktigt på hugget, hon bockade några gånger, men hon var såå himla glad av att få springa av sig lite med några vänner :-)

Det har kommit en heldel snö under helgen så igår longerade jag Fia på volten, och det såg väldigt fint ut, hon jobbade med snodd så att hon inte drar upp huvudet så mkt. Vi hoppade även lite småhinder, väldigt bra för henne att jobba utan ryttare också. Öronen var framåt mesta dels hela tiden och hon var super nöjd efter sitt pass.

Ikväll blir det att rida ut med min nya medryttare på Fia.
Må gott så hörs vi!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0