London, hoppträning och ny transport!



Jag är precis hemkommer från London där jag tillbringade helgen tillsammans med kunder. Allt gick super bra och det blev shopping, fina restaurangbesök och fotbollsmatchen West ham - Manchester United. Jag satt som klistrad på Christiano Ronaldo, oj vad fin han är. Ida tog hand om Fia under helgen och hon hade bockat 1 gång på travbanan men det var för hon var så glad av att få springa av sig lite :-)

Vi var och hopptränade förra onsdagen och det gick riktigt dåligt om jag ska vara ärlig. Fia stannade på hinder och var inte villig för fem öre, och jag skyller det mesta på mig själv. Jag var tokstressad inför London och hade massor på jobbet, vi skulle lasta Fia första gången sen hon kom till mig och allt var bara stressigt. När vi kommer dit har tränaren klämt in 8 stycken ekipage och man fick knappt plats. Det var ingen uppvärmning utan bara lite trav och sen skulle man börja hoppa. Jag är van med mkt uppvärmning, sen markarbete och att man avslutar med en bana mellan 80 cm-1 meter, men den här träningen var helt fel för mig och Fia. Så vi ska fortsätta träna för Ragna varannan söndag, sen dressyrträning hemma på gården för Desse och sen får vi se. Vi behöver lära känna varandra och jag måste hitta dem rätta knapparna för att samarbetet mellan Fia och mig ska stämma överens. 

Men utöver att hoppträningen förra onsdagen gick åt pipan så funkar allt bra, och Fia ska äntligen få bli min egna häst nu. Linda kommer ner om några veckor och då ska vi göra klart dem sista papperna och sedan är det klart :0) 
Jag har köpt en transport också, det är ett Tranesläp nyrenoverad och helvit med en blå och röd rand, jättefin för ett riktigt bra pris, så jag är hel nöjd.
Ledsen för sen uppdatering, men idag ska vi rida dressyr i ridhuset iaf :0)

Vi hörs snart igen!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Majsan

Vill bara skicka en liten puss till Fias lilla näsa.

2009-02-13 @ 08:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0